مویه ی خدا

صداش مي آد٬ مي شنوی؟ نه!؟ اما اون داره مي خونه، يه آواز محلی، انگار يه جور مويست! نمي دونم! نمی فهمم چی مي گه؟ اصلاْ سر در نمی آرم! صداش ريتم داره!‌ حرف از باد و بورانه٬ ستاره٬‌ خدا٬‌ زمستونه؛ همينطور که مي خونه٬ سرشو هم تکــون مي ده، خــوشم مي آد؛ منــم دوست دارم تکون بدم٬ اما من که نمي خونم؛ تازگی بهم گفته ديگه شعر نگم!‌ اونوقت منم مجبورم آواز بخونم و مويه کنم. اون فکر مي کنه من صداشو نمي شنوم، نمي دونه که تکونهای سرشم مي بينم، حيوونی؛ به درک. من کار خودمو مي کنم، شعرم مي گم، اصلاْ شعرای خودمو مي خونم، سرمو هم هی تکون مي دم. اون حسوديش مي شه؛ هی زير چشمی نگام مي کنه، فکر مي کنه من نمی فهمم. يه بار بهش گفتم بسه ديگه، چقدر مي خونی؟ دلش ترک برداشت! من که نمي خواستم٬ خودش شکست! فکر کردم ديگه نمي خونه٬ اما بازم خوند؛ بيشتر از قبل. خوب شد٬‌ آخه عادت کردم، اگه نخونه همش بايد بگردم دنبالش٬ اينجوری خيالم راحت تره٬ حوصلم هم سر نمي ره. کاش تو هم مي شنيدی، يه جور مويست، هر دفعه پرسيدم که چيه٬ گريش در اومده! وقتی گريش مي گيره٬ صداش مي لرزه. دلم مي سوزه! برای اون نه٬‌ برای خودم!! حالا که گره خوردم باهاش٬ کاش مي فهميدم چی مي گه. اگه تو مي شنيدی٬ شايد تو مي فهميدی. حيف! هيچکی نمي شنوه! انگار فقط واسه من مي خونه! يه بار يواشکی صداشو ضبط کردم٬ اما تا خواستم گوش کنم٬‌ هيچی تو صداش نبود!!! بهش نگفتم٬‌ ترسيدم. يه بار هم که داشت مي خوند٬ با دستام خفش کردم٬‌ اما نمرد!‌ صداش بلند تر شد!‌ باز هم ترسيدم، بهش نگفتم. فهميدم از جنس من نيست! نه! يعنی من از جنس اون نيستم! اصلاْ چه فرقی مي کنه!‌ ولش کن. دوست دارم يه بار که ساکته ازش بپرسم که از من چی مي خواد؟ نه! نه!!! ازش بپرسم که چرا از جنس من نيست؟ نه!! ازش بپرسم که دنباله چيه؟ اَه!!! اصلاْ ازش بپرسم کيه؟ بگو کی هستی و چی مي خوای و چرا هی مويه مي کنی؟ خدا کنه فقط گريش نگيره...
پی نوشت: من نه آن رندم که ترک شاهد و ساغر کنم         
                محتسب داند که من این کارها کمتر کنم
پی نوشت: با توفان نمی جنگم!
پی نوشت: عاشقم، بدون معشوق!
پی نوشت: نباید قانون احتمالات یادم بره، بالاخره یک نفر خواهد گفت؛ بله!
پی نوشت: نمی شد جای من، اسپرم اول پیروز مسابقه زندگی می شد؟  
پی نوشت: کنسرت گــروه رستاک؛ ۱۵ و ۱۶ شهریور، ساعت 20؛ حوزه هنری، تالار اندیشه؛ برای تهیه بلیط با من تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست: